Ateliers Kerrebijn: Alkmaars Kunst Collectief 

©  2025 Alkmaars Kunst Collectief

Erika Vink

Ik maak schilderijen van herkenbare dingen, vaak met gouache op papier.  Mijn werk ligt ergens op het kruispunt tussen een Anders Zorn schilderij, National Geographic wildlife fotografie en een Wes Anderson film. Ik besloot dat het de moeite waard was om kunst te maken om het feit dat iets moois waardigheid kan toevoegen aan het leven van mensen.  Maar, als mensen bereid zijn om stil te staan en tijd door te brengen met mijn schilderijen, worden ze uitgedaagd om na te denken over hoe door de mens gemaakte ruimtes interacteren met de natuur.  Mijn kunst verandert gewone objecten in ruimtes die onze aandacht waard zijn.  Ik gebruik technieken die me dwingen om de controle te verliezen.  Ik raak in gevecht met de beperkingen van pigment op een plat oppervlak.  Door mezelf tijdsbeperkingen op te leggen of met een veel te groot penseel te werken, blijven delen van het schilderij geabstraheerd en geven ze de kijker de ruimte om deel te nemen.
Erika is te bereiken per mail op: thedrawingbird_artist@gmail.com Website: www.thedrawingbird.com Meer foto’s op instagram: the_drawingbird

Ateliers Kerrebijn: Alkmaars Kunst

Collectief 

© 2025 Alkmaars Kunst Collectief 

Erika is te bereiken per mail op: thedrawingbird_artist@gmail.com Website: www.thedrawingbird.com Meer foto’s op instagram: the_drawingbird
Ik maak schilderijen van herkenbare dingen, vaak met gouache op papier.  Mijn werk ligt ergens op het kruispunt tussen een Anders Zorn schilderij, National Geographic wildlife fotografie en een Wes Anderson film. Ik besloot dat het de moeite waard was om kunst te maken om het feit dat iets moois waardigheid kan toevoegen aan het leven van mensen.  Maar, als mensen bereid zijn om stil te staan en tijd door te brengen met mijn schilderijen, worden ze uitgedaagd om na te denken over hoe door de mens gemaakte ruimtes interacteren met de natuur.  Mijn kunst verandert gewone objecten in ruimtes die onze aandacht waard zijn.  Ik gebruik technieken die me dwingen om de controle te verliezen.  Ik raak in gevecht met de beperkingen van pigment op een plat oppervlak.  Door mezelf tijdsbeperkingen op te leggen of met een veel te groot penseel te werken, blijven delen van het schilderij geabstraheerd en geven ze de kijker de ruimte om deel te nemen.

Erika Vink

1/9
2/9
3/9
4/9
5/9
6/9
7/9
8/9
9/9